IN
MEMORIAM

Mathieu van Duijnhoven

Tjeu

Woensdagavond bereikte ons het droeve bericht van het overlijden van ons zeer gewaardeerd erelid :  Dhr. Mathieu van Duijnhoven

Tjeu “ Een Vader met kennis en ervaring en erg gewaardeerd door onze RK EHBO vereniging St. Lidwina Boekel – Venhorst.

Een maand eerder werd Tjeu thuis verrast door de Burgemeester van Boekel en Bestuur en Kaders en oudgedienden van RK EHBO vereniging St. Lidwina Boekel – Venhorst en familie van Duijnhoven, de kinderen en kleinkinderen.

​

Bestuur en Kaders en Lotus en EHBO leden die al meer dan 30 jaar lid zijn hadden op de inrit van de buurman van Tjeu verzameld samen met de kinderen en kleinkinderen van Mathieu van Duijnhoven. Toen kwam de Burgemeester van Gemeente Boekel en met de Burgemeester voorop samen met de voorzitter van RK EHBO vereniging St. Lidwina Boekel Venhorst zijn we op z’n Boekels achterom via de serre / keuken / hal in de woonkamer terecht gekomen waar Mathieu en zijn vrouw blij verrast werden door de aanwezigheid van alle bekende gezichten. De Burgemeester nam het woord toen bijna iedereen zijn plekje binnen had gevonden. Zoals de Burgemeester dit kan werd Mathieu met mooie worden en verhalen hoe het vroeger begon ; Tjeu kwam oorspronkelijk uit Wanroy en via zijn werk (bij Huize Padua) kwam hij in Boekel terecht en niet lang daarna werd hij lid van de  RK EHBO Vereniging St. Lidwina Boekel Venhorst.

Naast de diverse bestuurlijke taken was Tjeu samen met Annemie Osterloh mede verantwoordelijk tot het uiteindelijk Jeugd EHBO bij de basisscholen van Boekel en Venhorst. Er werd verteld hoe Tjeu zijn secretariële werkzaamheden vaak combineerde met zijn gezin. Vroeger had je geen kopieerapparaat of stencilmachine of internet email en overige huidige media vormen zoals whats app enz , nee er werd een brief / bericht geschreven voor de EHBO en dit werd zoveel maal overgeschreven en dan in een envelop gedaan en een postzegel was te duur dus samen met het gezin werd het een fietstocht door de gemeente Boekel van adres tot adres, de kinderen die achterop de fiets zaten vonden het een leuk spel om postbode te spelen. Van huis naar huis ook voor de diverse sociale acties zoals de Zonnebloem of Brandwondenstichting enz. enz.

Zijn “vogelhuisjes “ voor Boekel Ronduit Braderie als prijsjes voor de EHBO enveloppen actie, om de EHBO kas aan te vullen voor oefenmateriaal en pleisteracties enz, Tjeu werd in het zonnetje gezet voor al zijn gedane diensten namens de EHBO vereniging voor de gemeenschap van de Gemeente Boekel. In de loop der jaren heeft dhr. Mathieu van Duijnhoven diverse erkenningen / onderscheidingen ontvangen zoals : Bronzen Bondsinsigne voor 25 jaar lidmaatschap 1982

Zilveren Bondsinsigne voor 30 jaar lidmaatschap 1987

Gouden Bondsinsigne voor 40 jaar lidmaatschap 1997

van Hoofdbestuur van de Katholieke Nationale Bond voor Eerste Hulp Bij Ongelukken,

als blijk van dankbaarheid voor de belangrijke diensten aan de bond bewezen

Penning van verdiensten voor EHBO vereniging St. Lidwina en daarmee voor de hele Boekelse gemeenschap op 3 febr. 1997 en

erelid van RK EHBO vereniging St. Lidwina Boekel Venhorst sinds dd. 03-05-1997

Teken van verdiensten in Goud namens de RK EHBO Vereniging St. Lidwina Boekel Venhorst als blijk van waardering voor belangrijke diensten bewezen aan haar vereniging d.d. 02-06-2007.

Van de vereniging EHBO Noord-Brabant ; het teken van verdiensten in Brons d.d. 02-04-2008, als blijk van waardering voor belangrijke diensten bewezen aan de EHBO.

Nadat de Burgemeester van Gemeente Boekel zijn lovende worden had gedaan volgde  de voorzitter van de RK EHBO vereniging St. Lidwina Boekel Venhorst met een korte aanvulling en overhandigde ze samen aan Tjeu een toepasselijke cadeau en voor zijn vrouw een mooie grote bos bloemen. Hierna werden er wat foto’s gemaakt en daarna konden alle aanwezigen even Tjeu persoonlijk feliciteren. Met koffie en thee en een traktatie van de kinderen en kleinkinderen werd het nog even gezellig binnen huiselijke kring van familie Van Duijnhoven.

Wij verliezen in Tjeu van Duijnhoven een zeer gewaardeerd lid en zullen hem als “ Vader met zachte hand en al zijn gewaardeerde kennis en ervaring van onze vereniging “ missen.

Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen en wij wensen hen heel veel sterkte toe om dit verlies te verwerken.

​

Bestuur en leden van RK. EHBO. ver. St. Lidwina Boekel Venhorst